Kakvu mobilnu igru treba praviti ove godine – na osnovu lekcija iz 2021.
Metodologija
Koristimo AppMagic žanrovsku klasifikaciju sa preko 150.000 klasifikovanih mobilnih aplikacija sa najboljim učinkom. U ovom članku pokrivamo zapadni region (USA, Kanada, Nemačka, UK, Australija i Francuska). Svi brojevi izračunati su kumulativno za ovih 6 zemalja.
U grafikonima u nastavku, oblasti koje pokazuju kumulativni prihod i preuzimanja različitih žanrova su sortirane prema učinku svakog žanra u decembru 2021. kako bi se istakla najnovija situacija. Stoga, žanr koji se brzo razvija može zauzeti višu poziciju u poređenju sa žanrom koji ima bolje prosečne performanse tokom cele 2021.
Svaki put kada govorimo o prihodu u ovom članku, podrazumevamo neto prihod u aplikaciji (IAP), tj. prihod od kupovina u aplikaciji (uključujući pretplate i plaćene aplikacije) umanjen za naknade za platformu i uključene poreze. Prihodi od oglasa u aplikaciji (IAA) se ne uzimaju u obzir.
PRIHODI: TOP 20 ŽANROVA (u milionima USD)
Na grafikonima ispod vidite kako su se kumulativni prihodi 20 najboljih žanrova mobilnih igara (prema njihovom učinku u decembru 2021.) menjali u periodu 2015. do 2021. Njihove pozicije se retko menjaju, a kada se to dogodi, to je obično veliki znak.
#1: Slots
Žanr je godinama dominirao u prihodima, a njegova pozicija nije pala 2021. Ove godine smo otkrili 63 nova zapadna izdanja ove vrste. Neki od njih rade dobro, ali niko od njih nije stigao ni do 20 najboljih u tom žanru. Slotovi su dugo smatrani veoma specifičnim i izuzetno teškim za ulazak na tržište.
#2: Match-3
Situacija na ovom tržištu je takođe stabilna sa jednim disruptorom: Royal Match. Igra je prvobitno objavljena 2020. godine, ali je na zapadnom tržištu počela sa radom tek u februaru 2021. godine, tako da je smatramo novim izdanjem. Sada čini oko 9% zapadnog tržišta, na trećem mestu na listi žanrova, i to je najbolji debi u Match-3 koji smo videli u mnogo godina.
Izbrojali smo 50 novih zapadnih izdanja u žanru u 2021. Mnogi su sledili paradigmu proizvoda Project Makeover, ali još niko nije uspeo. Još nismo primetili nove igre koje su koristile glavne ideje Royal Match-a, ali one će verovatno doći.
#3: 4x Strategy
Zanimljivo je da su SVE nove 4x strategije koje imaju dobre rezultate na zapadnom tržištu napravljene u Aziji (uglavnom u Kini). Zapadni programeri retko pokušavaju da prihvate ovaj izazov.
Otkrili smo 24 zapadna izdanja u 2021. godini, a neka od njih su bila prilično jaka. Evo nekoliko apsolutno obaveznih pomena: Mravi: The Ants: Underground Kingdom, The Lord of the Rings: War, The Walking Dead: Survivors, i Warhammer 40,000: Lost Crusade.
Prvi je smislio veoma inovativnu postavku: svet mrava. Način na koji je dizajniran, nećete ni shvatiti da je to 4x strategija u prvih 30 minuta igre. Verovatno je šarm i svežina ovog sveta igara ono što mu je pomoglo da privuče i angažuje korisnike kojima bi FTUE (First Time User Experience) konvencionalnih 4x strategija mogao da dosadi. Trenutno igra generiše 11 miliona dolara neto prihoda mesečno.
#4: Team RPG
Taksonomija žanra ovde nije sasvim precizna. Govoreći o timskom RPG-u, mislimo na igre u kojima se upuštate u seriju kratkih susreta upravljajući grupom (timom) od 3-6 likova. Ovo uključuje igre kao što su RAID: Shadow Legends ili AFK Arena. Ovaj žanr je poslednji od velike četvorke po prihodima, a ova velika četvorka je daleko od svojih sledbenika. Ovaj žanr je veoma bogat novim zapadnim izdanjima: izbrojali smo 142. Uprkos velikom broju novopridošlih, ovo tržište je prilično stabilno, a ogromnu većinu prihoda generišu naslovi koji su objavljeni davno.
Ipak, jedan od novih naslova se ističe. Mnogo. To je Cookie Run: Kingdom od korejskih developera Devsisters. U decembru 2021. ostvario je 21 milion dolara neto prihoda, od čega je 60% dolazilo iz zemalja Zapadnog nivoa. Igra je jedinstvena na mnogo načina: okruženje, umetnički stil, komponenta izgradnje kraljevstva. Ali ne možemo sa sigurnošću tvrditi da je to ono što je učinilo igru tako uspešnom; ali svakako zaslužuje dalju profesionalnu dekonstrukciju. Ako volite battler igre i još ih niste igrali, trebalo bi da pokušate.
#5: Real Time Strategy
Granice ovog žanra su takođe zamagljene na mobilnim platformama. Ovde spadaju igre sa kratkim odvojenim bitkama sa top-down pogledom gde morate da osmislite sopstvenu strategiju kako biste mudro upravljali više vojnih jedinica u realnom vremenu. Uzmite Clash Royale ili Clash of Clans,, na primer.
Dugi niz godina, 95% procenata žanra je bilo definisano igrama Supercell-a; međutim, njegov tržišni udeo među 20 najboljih žanrova igara na Tier-1 zapadnom regionu stalno opada od 2016. godine, smanjivši se za 11 puta sa svog vrhunca od 28% u januaru 2015. na 2,4% u januaru 2021; opet, to je uglavnom zbog pada prihoda od Supercell igara dok je globalno tržište brzo raslo.
Međutim, ova godina je doživela prekretnicu: od januara 2021. kumulativni prihod tržišnog segmenta se udvostručio sa 35 miliona dolara na 70 miliona dolara mesečnog neto prihoda! Zanima me zašto? Opet, zahvaljujući samo Supercell-u! Prihod Clash Royale-a je porastao 4 puta, sa 7 miliona dolara na 27 miliona dolara (još uvek govorimo o zapadnim tržištima). Prihod Clash of Clans je porastao na 34 miliona dolara u decembru 2021. sa 22 miliona dolara mesečnog prihoda na početku godine.
Od 8 novih zapadnih izdanja u žanru u 2021. niko ne tvrdi da je novi super hit.
#6: Game Constructor
Ovde podrazumevamo aplikacije kao što je Roblox. I, kao i obično, Roblox čini 99,9% prihoda u segmentu tržišta. Ovde se ne dešava mnogo, iako smo otkrili 4 nova zapadna izdanja ove vrste: sva su super mala u poređenju sa njim.
Zanimljivo je da uprkos ovoj ogromnoj gužvi oko metaverzuma, ne vidimo jaka nova izdanja u ovom segmentu u Tier-1 zapadnim tržištima. Čak i ako pogledamo igre poput Minecraft-a (koje klasifikujemo kao Build & Craft), videćemo mnogo izdanja (70 samo u prošloj godini), ali nijedno od njih nije postalo dovoljno veliko na Zapadu da bi se pomenulo.
#7: Action RPG / MMORPG
Za Action RPG (MMO ili za jednog igrača), upravo je Genshin Impact dominirao zapadnim tržištem: generiše oko 50% kumulativnog prihoda. Prihodovao je prilično ravnomerno tokom cele godine.
Ali ko stoji iza ostalih 50%? Ostatak tržišta je prilično raznolik i, iznenađujuće, veoma dinamičan.
ACTION RPG/MMORPG, USA, REVENUE (Kliknite za više detalja)
Svaka oblast na grafikonu je zasebna igra. Grafikon nam govori da se nove igre pojavljuju i vrlo brzo nestaju. Pokazuje veoma kratak životni vek tipičnog proizvoda ovog žanra. Ne poklapa se dobro sa troškovima razvoja MMORPG-a, zar ne? Dakle, izgleda da nijedna od novih igara ne može pronaći svoju publiku u regionu — uprkos činjenici da je ovaj žanr jedan od najbogatijih u pogledu novih zapadnih izdanja: otkrili smo 110 za 2021.
S obzirom na to, razvoj akcionog RPG-a / MMORPG-a izgleda kao veoma opasna ideja.
#8: Farms
Ovaj grafikon je verovatno najzanimljiviji deo našeg istraživanja. Farm igre se zaista izdvajaju od žanrova koje smo već spomenuli.
FARMS, USA, PRIHODI (Kliknite za više detalja)
Prvo, tržište je u stalnom porastu u poslednjih nekoliko godina. Drugo, glavni doprinosi ovom rastu su novi naslovi. Ovo su jaki naslovi koji su tu da ostanu: oni nastavljaju da rastu mesecima i održavaju visok tempo akvizicije novih korisnika. Reč je o žanru koji je tradicionalno monopolizovan, gde se lideri na tržištu pojavljuju i menjaju jedni druge izuzetno retko. Barem je tako bilo dugi niz godina (pogledajte gornji grafikon).
Jedan od velikih doprinosa rastu tržišta farmerskih igara je Family Island od beloruskog studija Melsoft Games Ltd. To je konvencionalna igra na farmi sa mehanikom istraživanja i solidnom pričom, donekle sličnom hit igri farme koja je postavila ovaj standard, Klondike Adventures drugog beloruskog studija Vizor Games.
#9: Shooters
Tržišni segment Shooters-a je bio stabilan 2021. godine: nije se značajno povećao ili smanjio tokom godine, a novi hitovi se nisu pojavili. Čak ni nova Krafton igra, PUBG: NEW STATE, nije pokazala performanse koje smo mogli očekivati od kompanije.
Uprkos činjenici da i dalje vidimo mnogo novih shooter igara koji izlaze svake godine, tempo opada.
#10: Location-based AR games
To je poslednji od 10 žanrova koji najviše generišu prihod u regionu Tier-1 zapadnog tržišta. Ponovo, 2021. godine, 95% ukupnog prihoda je generisao samo Pokemon GO. Igra i dalje ima neverovatan učinak, sa 320 miliona dolara neto prihoda u 2021. godini, što je samo 9% manje u odnosu na 2020. godinu.
Postojalo je jedno zanimljivo izdanje u žanru 2021. godine — baš od strane Niantic-a: u oktobru su objavili Pikmin Bloom, ali je trenutno popularan samo u Japanu, a prihod i preuzimanja igre opadaju od samog početka. Sada ima manje od milion dolara mesečnog priliva.
*Celokupnu verziju teksta možete pročitati ovde, na engleskom jeziku, koja sadrži i analizu na osnovu broja preuzimanja
**Svi zainteresovani punopravni SGA članovi imaju pravo na besplatan trial period AppMagic platforme. Javite nam se na sga@sga.rs i obezbedite svoj free pass